The 2012 investigation's reporters, established that Globex was owned through shell companies in Panama, and that these shell companies belonged to the president's daughters and a Swiss businessman whose name appears in other shell companies such as those that manage Azerphone, the family telecommunications monopoly. Villagers told reporters they hoped to work at the mine, which paid $12 a day, and asked them to intervene with the president about the problems the mine was causing with the water supply. They became angry and did not believe the reporters when they said the president's family had a stake in the mine.[327]
The Panama Papers are an unprecedented leak of 11.5m files from the database of the world’s fourth biggest offshore law firm, Mossack Fonseca. The records were obtained from an anonymous source by the German newspaper Süddeutsche Zeitung, which shared them with the International Consortium of Investigative Journalists (ICIJ). The ICIJ then shared them with a large network of international partners, including the Guardian and the BBC.
×